Amsterdam – leapp, dé specialist in refurbishment, biedt haar klanten voortaan de mogelijkheid om binnen 14 dagen na aankoop af te rekenen met Klarna, leverancier van betaaloplossingen. Bovendien maakt leapp ook gebruik van de In-store oplossing van Klarna. Hierdoor kunnen klanten in alle dertien fysieke winkels van leapp gebruik maken van Betaal Later. De achteraf betaalmethode zorgt in korte tijd al voor betere verkoopcijfers: sinds de introductie zijn deze met acht procent gestegen. Tot voor kort konden klanten van leapp alleen betalen op het moment van aankoop. Dit zorgde voor zichtbare pieken en dalen in de maandelijkse verkoopcijfers, afhankelijk van de financiële situatie van consumenten. Als echte omnichannel-speler overbrugt leapp deze barrière nu door Klarna aan te bieden als betaalmogelijkheid.
“Uit eigen onderzoek bleek dat klanten graag een product bij ons wilden kopen, maar dat ze moesten wachten tot het salaris was gestort of ze voldoende hadden gespaard”, zegt Eric Schoenmakers, CEO van leapp. “De achteraf betaalmethode van Klarna heeft ons nu al een flinke stijging in verkoopcijfers gebracht. Dat gaat om serieuze bedragen, waar we zeker tevreden over zijn. In het aantal retouren is niets veranderd, deze zijn zelfs wat gedaald. Het is voor consumenten makkelijker geworden om klant te worden bij leapp. Ze zijn niet langer afhankelijk van hun financiële positie in de maand.”
Wilko Klaassen, General Manager België en Nederland van Klarna: “Het is geweldig dat leapp als omnichannel-speler ook meteen voor onze In-store oplossing heeft gekozen, zodat klanten in fysieke winkels gebruik kunnen maken van Betaal Later. Het gemak van een product offline bekijken gecombineerd met de smoothness van online achteraf betalen, zorgt voor een optimale shopervaring. Zeker met refurbished producten is het fijn om deze eerst te kunnen bekijken en uit te proberen, voordat een consument tot aankoop overgaat. Met de betaaloplossingen van Klarna kom je tegemoet aan deze vraag naar flexibiliteit.”